בואו לבקר אותנו בפייסבוק 10/10/2012


מקסום השימוש בפרייסז לחיסכון כספי




המנטרות


מאז שהתחלתי להתעסק עם פרייסז אני מוצא את עצמי בדיונים לא מעטים עם "המתנגדים". אני קורא להם כך מפני שברגע שהדיון מתחיל, הם מתחילים להתנגד ואני מתחיל לשמוע את אותן המנטרות שוב ושוב :

  • אין לי זמן.
  • אני לא אסתובב בחמישה סופרים.
  • הסל הכולל דומה בין החנויות, אז למה להתאמץ?
  • המחיר גבוה? לא נורא, נקנה כמות קטנה יותר.
  • אז מה אם עגבניה עולה 12 ₪ לקילו? הילדים חייבים עגבניות.
  • הדלק עולה לי יותר.


אני מניח שהכוונה ברורה בשלב זה.


המציאות, מנקודת המבט שלי


הוצאה כספית על קניות בסופר הינה אחת מהגדולות שמשפחה מבצעת במשך חייה. בממוצע, כ-₪2500 עד ₪3000 בחודש. אם נתייחס לתקופה של שנה, אנחנו מדברים על כ ₪33,000 ועל פני 20 שנים, כ-₪700,000.

חיסכון של 10% בלבד ישאיר בידנו כ-₪70,000 במקום בידי רשתות המזון. בתוספת ריבית, סכום זה יגדל משמעותית. האם מישהו מאתנו מתנגד לקבל ₪70,000 פטור ממס, פעם ב-20 שנה? ואם אפשר לחסוך 20% ולא רק 10%?

אין ספק שהעיסוק בנושא צרכנות מצריך "התעסקות" מסוימת ולא מתאים לכל אחד. יש אנשים עסוקים אשר עובדים 6 ימים בשבוע (שני בני הזוג), מגיעים מאוחר הביתה ומעדיפים להשקיע את הזמן עם המשפחה במקום לצאת לקניות. הם מעדיפים לקנות בחנות הקרובה או זו שפתוחה בשבת. חלקם אף מודעים לעובדה שהם משלמים עשרות אחוזים יותר מהאלטרנטיבות ומשלמים את הפרמיה במודע.

כל אחד זכאי לעשות את מה שהוא רואה לנכון עם הזמן והכסף שלו. המטרה של פרייסז היא לתת לציבור כלים שבעזרתם ניתן לקבל החלטות מושכלות לגבי הקניה :

  • ניהול קל ויעיל של רשימת קניות (אחת או יותר) וקבלת המלצה, בלחיצת כפתור, היכן הכי זול לקנות את הרשימה באזור שלך.
  • הבאה והצגה ברורה של כל המידע הרלוונטי לגבי המוצרים במחשב בבית ובמכשיר הסלולרי בכל מקום.
  • יצירת שקיפות, בעזרת הצגת מחירים ליחידת מידה, טווחי מחיר ארציים, השוואת מבצעים, והצגת נתונים היסטוריים לגבי מחירי המוצרים.
  • הצגת אלטרנטיבות בצורת מוצרים חלופיים בארץ וחלופות זמינות וזולות משמעותית בחו"ל.
  • הצגת המבצעים בחנויות השונות כדי להקל על מציאת המחיר הטוב ביותר.
  • התראה לגבי מחירי מוצרים בהגיעם למחיר יעד שהוגדר ע"י הצרכן.
  • שיתוף הקהילה ע"י המלצות/חוות דעת על המוצרים השונים.
  • מתן תמיכה לציבור הצרכנים בדרכם להפסיק להיות פראיירים.



צרכנות נבונה


  • לא קונים בכל מחיר. ברגע שהספקים / רשתות / יצרנים יבינו שאנשים רבים, לא קונים בכל מחיר, המציאות תשתנה והם לא ימהרו לעלות מחירים. נכון להיום, הציבור משלם כמעט כל מחיר ולכן אין סיבה, מצד הספקים והיצרנים, שלא להמשיך ולהעלות את המחירים... הציבור ימשיך לשלם. אפשר בלי פלפל אדום, בלי טונה, בלי פרי כזה או אחר ובעצם כמעט כל דבר אחר. יקר? לא קונים. זול? קונים כמות ע"פ חיי המדף של המוצר. הספקים והיצרנים ישברו קודם.

  • קונים במבצעים. למרות שמטרת המבצעים היא למנוע שקיפות ולמשוך צרכנים לקנות בחנות מסוימת את הסל המלא שכולל גם מוצרים שאינם במבצע, אנו הצרכנים לא ניתן לבלבל אותנו. השאיפה היא שנוכל לקנות בזול בלי להסתבך עם מבצעים, אולם במציאות של היום, זו הדרך היחידה להשיג מחירים זולים באמת. במקום זה, פרייסז יוצר שקיפות מלאה ומאפשר לראות אם המבצע באמת משתלם. בעזרת השוואת המחירים בסופרים השונים, ובעזרת היסטוריית המחירים, לכל מוצר שפרייסז מציג ניתן לדעת אם מחיר המבצע אכן כדאי ואם כן לקנות כמות, בהתאם לצריכה ולאורך חיי המוצר שתספיק לנו עד המבצע הבא.

    - מצגת ווידאו בנושא מבצעים.

  • מחלקים את הקניה בין חנויות שונות.הכוונה איננה שתתחילו לטייל בין החנויות השונות בכל קניה אלא שבכל פעם שאתם הולכים לקניות תבחרו את החנות שהכי מתאימה לכם בהתאם לרשימת הקניות. גם פה פרייסז נכנס לתמונה ומאפשר לנהל מספר רשימות קניה (למשל אחת לכל רשת/חנות באזור) ולשייך לכל רשימה מוצרים זולים באותה רשת ביחס לרשתות אחרות. בנוסף, פרייסז ממליץ על המקום שבו יהיה הכי זול לקנות את כל הרשימה. לעיתים כדאי אפילו להרחיק מעט, נניח פעם בחודש, לקניית מוצרים בעלי חיי מדף ארוכים, אם המחיר מצדיק את המרחק. כך אני פועל וחוסך לא מעט כסף.

    - מצגת ווידאו בנושא ניהול רשימת קניות.
    - מצגת ווידאו בנושא חיסכון כספי בעזרת מוצרים תחליפיים.

  • אמצעי תשלום. כמעט בכל רשת יש אמצעי תשלום המקנים הנחות. כרטיסי מועדון, כרטיסי אשראי, תווים (רב-תו, תו הזהב) וכדומה. דאגו שבחנויות שבהם אתם קונים יהיה לכם את אמצעי התשלום הטוב ביותר כדי למקסם את ההנחה. חשוב לשים לב לעלויות נסתרות באמצעי התשלום השונים ולהבין מתי הן מתבצעות והאם זה משתלם.






התמודדות עם המנטרות


  • אין לי זמן – ניהול הזמן זה עניין של קביעת סדרי עדיפויות. אם התכוונתם לומר שאין לכם סבלנות ואתם מעדיפים לקנות בחנות הקרובה ולסיים עם הנושא זה כבר סיפור אחר, רק לא לבלבל את זה עם חוסר זמן. כל עוד אתם מפסידים כסף במודע אין בעיה. חשוב לזכור שאף אחד לא משלם לכם על הזמן הזה.

  • אני לא אסתובב בחמישה סופרים – גם אני לא ואין צורך בכך. רובנו עושים קניה אחת גדולה וקניות השלמה כל שבוע. צריך להחליט אם תמיד קונים באותה חנות או שמנהלים רשימה, בודקים מבצעים ובוחרים בכל שבוע היכן הכי נכון לקנות. לפני עידן פרייסז, היה מאוד קשה לדעת לאן ללכת. היום, צריך להשקיע כמה דקות כדי לקבל את הנתונים. אחת האפשרויות לעבוד עם פרייסז היא כדלקמן :

    • יוצרים מספר רשימות קניה בפרייסז ע"פ שמות החנויות באזור.
    • עוברים על המבצעים אשר מרוכזים באתר עבור כל חנות ומשייכים מוצרים שצריכים לרשימה הרלוונטית.
    • בכל שבוע, בודקים ובוחרים את החנות המתאימה לרכישה הגדולה של השבוע.
    • קונים את ההשלמות בחנות אחרת ומנצלים את הביקור בה לרכישת מבצעים שהכנתם מראש.


  • הסל הכולל דומה בין החנויות, אז למה להתאמץ? – זה נכון אם לא עושים עבודת מטה עם פרייסז. אם עובדים נכון ע"פ ההמלצה בסעיף הקודם הסל הכולל לא יהיה דומה מבחינת המחיר.

  • המחיר גבוה? לא נורא, נקנה כמות קטנה יותר. – אם עגבניה עולה 12 ₪ לקילו זה לא משנה אם תקנו אחת או עשרים. עדיין תשלמו 12 ₪ לקילו. פה כל אחד צריך להיות שלם עם עצמו ולהחליט אם הוא צריך מוצר כזה או אחר בכל מחיר. זה גם עונה על הסעיף של "אז מה אם עגבניה עולה 12 ₪ לקילו? הילדים חייבים עגבניות..." קניה בכל מחיר מחלישה את כוחנו כצרכנים ומגדילה את כוחם של הספקים והיצרנים והקלות שלהם להעלות מחירים. מחר קילו עגבניות יעלה 15 ₪, גם אז תקנה? ובעשרים ₪?

  • הדלק עולה לי יותר – זה תירוץ שמראה שלא השקעתם הרבה מחשבה בנושא. במהלך השבוע רובנו מבלים על הכבישים כדי להגיע ליעדנו (והם רבים). ניתן לשלב את הקניות בדרכנו חזרה הביתה אם שם נמצא הסופר שבו רשימת הקניות שלנו היא הזולה ביותר או שבו ניתן לבצע רכישה של מוצרים במבצע . אם הרכב היה עומד בחניה כל השבוע, לא הייתי מעלה את הנושא הזה לדיון, אולם כולנו מסתובבים בקניון, ובחוגים, ובלימודים ובעוד 1001 מקומות. כבר הגענו לאיזור של ה"חנות האחרת". אם רק היה לנו כלי עם רשימה מוכנה עבור החנות הזו.




סיכום


קיימות אלטרנטיבות לחיסכון כספי משמעותי. בנוסף, קיימים כלים מתקדמים כמו פרייסז שעושים עבורנו את מרבית העבודה הקשה. כל מה שנותר הוא לאמץ דרך צרכנית נבונה.

אני כבר עברתי את השינוי מ"ממלא עגלות מצוי" ל"צרכן נבון" וגם הפנמתי שלא כולם בנויים לזה. כל אחד שמצטרף לשינוי, מהווה עולם ומלואו של חיסכון צרכני אשר מקדם את המטרה עבור כולנו.

ואתם? מוכנים להפסיק להיות פראיירים?

loading

רגע מחשבים...

ברגעים אלה אנחנו בודקים עבורך היכן נמצא הסל הזול באזור שלך. משך הבדיקה תלוי ברדיוס שהגדרת, בכמות החנויות באזור שלך ומספר המוצרים בסל שלך.